Szónoklattan (Institutio oratoria) - Második könyv
- Mikor bízzuk a gyereket a rétorra
- A tanár jelleme és kötelességei
- Vajon mindjárt a legjobb tanárt kell választanunk
- Előgyakorlatok a rétornál
- Szónokok és történetírók olvasása a rétornál
- A vázlat és a javítás
- A memorizálás
- Vajon mindenkit tehetsége szerint kell tanítani
- A tanulók kötelessége
- Az iskolai próba- és mintabeszédek haszna
- Szükséges-e a retorika szabályrendszerének ismerete
- Miért tartják a képzett szónokot általában tehetségesebbnek
- Mennyire kell igazodnunk a szónoki művészet szabályaihoz
- A teljes mű felosztása
- Mi a retorika és mi a célja
- Hasznos-e a retorika
- Művészet-e a retorika
- Mely művészetekből tevődik össze a retorika
- Melyik fontosabb, a tehetség vagy a tanulás
- Erény-e a retorika
- Mi képezi a retorika anyagát