Rabbinikus források szerint31 a híres Akiba rabbi volt az, aki Bar Kochbát a Jákobból származó csillagnak látta, akit a Num 24,17 alapján vártak. Ezzel kapcsolatban nevezte őt Akiba Messiás királynak is. Ezzel a magyarázattal Akiba régi tradíciókra nyúlt vissza, ahogyan a kumrániak is (vő. CD Vn,18-20). Ezzel az Akibának tulajdonított, Bar Kochba iránti pozitív magatartással ellentétben áll a többi vagy mindenesetre a legtöbb rabbi véleménye.
A rabbinikus irodalomban található hazugság fia elnevezés arra a föltételezésre vezet, hogy a rabbinikus tekintélyek meglehetős bizalmatlansággal álltak Bar Kochba vállalkozásával szemben. Igaz, ezeket a kijelentéseket csak később, tehát a fölkelés után írták le, amikor már látszott, hogy az milyen katasztrófához vezetett. Még sincs az a benyomásunk, hogy sok rabbi nagyon lelkesedett volna ezért a fölkelésért, habár a 132-135 közötti években tanúsított magatartásukról semmi kézzelfoghatót nem tudunk. Vannak ugyan listák a tíz mártírról3, amelyek néhány rabbit is említenek, köztük Akibát kb. 135-ből.
Nem tudjuk azonban biztosan, történetileg mennyire megbízhatóak ezek a listák. Általában a rabbik nem voltak forradalmi beállítottságúak, úgyhogy Akibát Bar Kochba iránti rokonszenvcvel kivételnek kell tekintenünk. A legvalószínűbbnek az látszik, hogy a legtöbb rabbi, amennyire lehetséges volt, távol tartotta magát a fölkeléstől. Kivétel Akiba és néhány követője.
Az a tény, hogy Akiba helyeslő véleményét olyan világosan tükrözi a rabbinikusirodalom, határozottan ennek az adatnak a történeti megbízhatósága mellett szól. Az egyik legjelentősebb rabbi ilyen tévedését később a legszívesebben elhallgatták volna.